W ramach realizacji rządowego
programu Laboratoria Przyszłości nasza szkoła otrzymała wsparcie
finansowe w kwocie 60 000 zł, za kwotę którą zostały zakupione nowoczesne
pomoce naukowe.
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna
realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech
w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Misją programu jest stworzenie
nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy,
angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu
zainteresowań.
Celem programu jest wsparcie szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów
kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria,
sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoła otrzyma
wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego
w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych,
umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia
matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i
inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również
pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy
oraz radzenia sobie w życiu codziennym.
Wykorzystaliśmy 100 % środków finansowych, które zostały przeznaczone na zakup
między innymi: wyposażenie sali w której będą odbywały się zajęcia kulinarne:
szafki, stoły, sprzęt agd, zestawy kuchenne dla ucznia, garnki oraz część
sprzętów do fotografowania, nagrywania i oświetlenia. W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoła
otrzyma wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego
w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności
samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz
umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii,
stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy
zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz
radzenia sobie w życiu codziennym. Wzbogacaliśmy się o następujące pomoce
dydaktyczne: drukarkę 3D, aparat fotograficzny, gimbal, maszyny do szycia,
lutownicę, laptop i wiele innych, które uatrakcyjnią edukację naszych uczniów.
W dniu
05.06.2024 r. dzieci z Oddziału Przedszkolnego z grupy Biedronki zrobiły
orzeźwiający koktajl z pysznych truskawek. Po umyciu rąk i owoców dzieci
rozpoczęły szypułkowanie owoców, a następnie wrzucały je do blendera. Pod
czujnym okiem pani, przedszkolaki dodały bardzo ważne składniki: mleko i cukier. Najprzyjemniejsza część zajęć
kulinarnych – degustacja. Dzieci dzieliły się wrażeniami smakowymi, niektóre
prosiły
o dokładkę.
Robienie
koktajlu okazało się świetną zabawą, przy której dzieci w sposób praktyczny
zdobywały wiadomości oraz nowe umiejętności, które wraz z rodzicami mogą
wykorzystać
w domu.
W
ramach zajęć
został wykorzystany sprzęt zakupiony dzięki programu „Laboratoria przyszłości”.
W dniu 12. 06. 2024 r. uczniowie klasy I uczestniczyli w zajęciach promujących zdrowy styl odżywiania. Uczniowie przygotowali przepyszne koktajle owocowe wykorzystując sprzęt zakupiony w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
W dniu 26.03.2024 r. dzieci z Oddziału Przedszkolnego z grupy „Biedronki” oraz „Pszczółki” uczestniczyły w zajęciach kulinarnych i piekły wielkanocne ciasteczka. Przedszkolaki wycinały z uprzednio przygotowanego przez nauczycielki ciasta wielkanocne symbole: jajeczka, kurczaczki i króliczki. Dzieci przyozdabiały upieczone ciasteczka lukrem oraz kolorowymi posypkami, a następnie zjadły je ze smakiem. W ramach zajęć został wykorzystany sprzęt zakupiony z programu „Laboratoria przyszłości”.
Dnia 18.03. 2024 roku uczniowie naszej szkoły brali udział w Konkursie piosenki angielskiej „ Nie taki angielski straszny: Śpiewać każdy może…”, organizowanym przez Szkołę Podstawową w Stołpiu. Celem konkursu było rozbudzanie zainteresowań językiem angielskim, prezentacja umiejętności językowych i wokalnych uczniów oraz popularyzacja piosenki angielskiej i anglojęzycznej. Uczniowie byli przygotowywani do konkursu z wykorzystaniem sprzętu nagłaśniającego zakupionego w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. Nauczyciele przygotowujący uczniów do konkursu: p. E. Fajman i p. J. Pietrykowska.
23 lutego 2024 r. na lekcji matematyki w klasie V do
obliczania pola powierzchni trójkąta wykorzystano klocki konstrukcyjne
zakupione
w ramach projektu # Laboratoria Przyszłości.
Uczniowie demonstrowali
dowolne trójkąty o podanym polu powierzchni, klasyfikowali je. Następnie
budowano trójkąty o podanej podstawie lub wysokości i polu powierzchni.
To była
znakomita zabawa połączona z nauką, rozwijająca wyobraźnię i myśl
konstrukcyjną uczniów .
Uczniowie na lekcjach informatyki zapoznali się z drukarką 3D otrzymaną przez szkołę w ramach programu #Laboratoria Przyszłości. Poznali zasadę działania urządzenia oraz obserwowali proces drukowania modeli 3D. Wykonano przedmioty, które później wykorzystano na innych lekcjach: miecz na lekcjach historii, prostopadłościan na lekcjach matematyki, ostrosłup- piramida na lekcjach matematyki oraz historii.
W miesiącu grudniu i styczniu w klasach I-V na lekcjach informatyki odbyły się zajęcia z kodowania i programowania z wykorzystaniem klocków konstrukcyjnych z projektu #Laboratoria przyszłości. Uczniowie na początku swobodnie konstruowali własne budowle,
pojazdy, maszyny, zabawki itp. Później wykonywali zadania z kodowania i programowania.
Dzięki nim uczniowie rozwijali nie tylko logiczne myślenie, ćwiczyli motorykę oraz koordynację wzrokowo-ruchową, ale także mogli kształtować kompetencje kluczowe. Wszystko to w atmosferze dobrej zabawy.
Uczniowie klasy I i II w grudniu włączyli się do akcji charytatywnej Serce dla seniora. W ramach tej akcji dzieci piekły i dekorowały pierniczki, które zostały przekazane podopiecznym DOS w Nowinach przed świętami Bożego Narodzenia. Ponownie w styczniu uczniowie klasy I i II ozdabiali pierniczki na prezenty z okazji dnia Babci i Dziadka. Do wykonania pierniczków i lukrów użyto sprzęt zakupiony w ramach programu Laboratoria przyszłości.
Przedszkolaki
z grupy 0c Misie oraz z grupy 0 d Słoneczka poznawały tajniki pracy cukiernika.
Przygotowane ciasto najpierw wałkowały,
a potem foremkami wykrawały ciastka. Po
upieczeniu się świątecznych pierników dzieci z ogromnym zaangażowaniem je
ozdabiały różnokolorowym lukrem i pudrowymi ozdobami. Do
wykonania pierniczków i lukrów użyto sprzęt zakupiony w ramach programu Laboratoria przyszłości.
Przedszkolaki
z grupy Słoneczka poznały zasady zdrowego
odżywiania.
Wykonały smaczną, jesienną sałatkę z wykorzystaniem sprzętu
zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Zapamiętamy zasady:
1 . Odżywiaj się
regularnie
2. Wybieraj produkty
jak najmniej przetworzone
3. Bazuj na warzywach
4. Jedz owoce w
maksymalnie dwóch porcjach dziennie
5. Ogranicz spożycie
węglowodanów
6. Wybieraj dobre
węglowodany
7. Nie bój się
tłuszczu
8. Wyrzuć cukier z
diety
9. Nie pij słodkich
napojów i ogranicz soki
10. Wybieraj nabiał
Okres jesienno - zimowy przed nami, dlatego przedszkolaki z grupy MISIE piją na odporność świeżo wyciskane soki z owoców i warzyw. Dzieci z ogromnym zaangażowaniem uczestniczyły w wyciskaniu soków z jabłek, gruszek, buraków ćwikłowych, selera naciowego i marchewek, poznawały smaki poszczególnych soków, a dużą frajdą było mieszanie smaków owocowo – warzywnych. Do wyciskania soków używano sprzętu zakupionego w ramach programu "Laboratoria przyszłości".
Na lekcjach informatyki w
klasie 5 podczas lekcji „ Mobilna fotografia”
w październiku 2023 roku
uczniowie uczyli się posługiwać aparatem fotograficznym. Zgodnie z regułami
sztuki fotografowali otoczenie przy szkole, ciekawe obiekty przyrodnicze oraz
siebie samych.
Przy wykorzystaniu telefonów oraz aparatu fotograficznego
zakupionego
w ramach projektu # Laboratoria Przyszłości wykonywali zdjęcia
standardowe i panoramiczne, które następnie modyfikowali.
W dniu
03.10.2023r. dzieci z Oddziału Przedszkolnego z grupy Biedronki zrobiły kompoty z pysznych śliwek, które daje nam pora roku jaką jest Jesień. Po umyciu rąk i
owoców rozpoczęło się wkładanie owoców do pustych słoików. Jeszcze tylko trochę
cukru, trochę wody i kompociki prawie gotowe. Następnie zakręcanie słoików i
oddanie do zagotowania (pasteryzacji).
Robienie
kompotu okazało się świetną zabawą, przy której dzieci w sposób praktyczny
zdobywały wiadomości oraz nowe umiejętności, które wraz z rodzicami mogą
wykorzystać w domu.
W ramach zajęć
został wykorzystany sprzęt zakupiony dzięki programu „Laboratoria przyszłości”.
W październiku 2023 uczniowie klasy szóstej na lekcji techniki w nawiązaniu do tematu lekcji miejsce w którym jemy posiłki. przygotowywali własnoręcznie zdrowe, smaczne i kolorowe kanapki. Zadaniem uczniów było, także oszacowanie ceny kanapki. ( Kosztorysu przybliżonego produktów do ich przygotowania. Działanie to jest związane z innowacją matematyczną). Uczniowie najpierw zostali podzieleni na grupy, następnie grupy przygotowywały listę potrzebnych produktów biorąc pod uwagę zdrowe odżywianie i
estetyczny kolorowy i efektowny wygląd. Uczniowie bardzo chętnie pracowali, a jednocześnie uczyli się i bawili. Zajęcia zakończyły się prezentacja i degustacja kanapek.
Podczas zajęć wykorzystano sprzęty zakupione z projektu
#Laboratoria Przyszłości.
Uczniowie klasy 4 i 3 uczestniczący w zajęciach
świetlicowych bawili się w konstruktorów . Dzieci kreatywnie budowały z klocków
z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria
przyszłości”.
Wspólna zabawa i praca w grupie z innymi dziećmi rozwija dziecko
przede wszystkim pod kątem odpowiedniej komunikacji. Dlatego tak ważne jest,
aby nauczyć dzieci pracować w grupie już od najmłodszych lat.
We wrześniu 2023 uczniowie klasy czwartej na lekcji techniki przygotowywali własnoręcznie zdrowe, smaczne i kolorowe kanapki. Zadaniem uczniów było, także oszacowanie ceny kanapki. ( Kosztorysu przybliżonego produktów do ich przygotowania. Działanie to jest związane z innowacją matematyczną). Uczniowie najpierw zostali podzieleni na grupy, następnie grupy przygotowywały listę potrzebnych produktów biorąc pod uwagę zdrowe odżywianie i
estetyczny kolorowy i efektowny wygląd. Uczniowie bardzo chętnie pracowali, a jednocześnie uczyli się i bawili. Zajęcia zakończyły się prezentacja i degustacja kanapek.
Podczas zajęć wykorzystano sprzęty zakupione z projektu
#Laboratoria Przyszłości.
W
klasie VII podczas zajęć z wychowawcą realizowano program profilaktyczny „Trzymaj
formę” propagujący zdrowy styl życia.
W ciągu roku szkolnego kilkukrotnie
przygotowano klasowe pikniki kulinarne. Uczniowie podczas wspólnego gotowania w
listopadzie przygotowali pancakes oraz tradycyjne naleśniki. W związku
z dyskoteką
andrzejkową planowaną na następny dzień przygotowano galaretki owocowe i
ciasto. W lutym z okazji Tłustego Czwartku – oponki serowe, przed Świętami Wielkanocnymi – żurek
z jajkiem i jajka
w sosie ze szczypiorkiem, w maju zaś hamburgery.
Wspólne
klasowe pikniki kulinarne były okazją do integracji zespołu klasowego,
wspólnego spędzenia czasu oraz do poznania siebie
i innych w niecodziennej roli.
Pozwoliły na pokazanie skrywanych talentów kulinarnych, nauczyły planowania
kolejnych etapów pracy oraz dzielenia się wspólnymi sprzętami kuchennymi. Były
okazją do wspólnej zabawy i nauki. Uczniowie poznali specyfikę pracy
w zawodzie
kucharz i kelner. Podczas zajęć wykorzystano sprzęty zakupione z projektu
#Laboratoria Przyszłości.
W ramach projektu
#Laboratoria Przyszłości otrzymaliśmy między innymi Drukarkę 3D, która na stałe
jest umieszczona w pracowni komputerowej. Sprzęt zapewnia
atrakcyjny, angażujący przekaz wiedzy, uczy projektowania 3D, przyczynia się do
rozwoju kreatywności
i umiejętności technicznych.
Na lekcjach informatyki uczniowie zostali zapoznani z
ogólną budową, działaniem, funkcjonalnością oraz zastosowaniem drukarki w
praktyce.
Uczniowie z ogromnym zainteresowaniem słuchali i z
niecierpliwością przyglądali się, jak przebiega proces druku.
Udało się z sukcesem wydrukować kilka projektów 3D.
Mielenie
ziarna było pierwsza czynnością, do której młynarze wykorzystywali energię
wiatru. Potem zaczęto ją wykorzystywać także do innych celów.
Za pomocą specjalnie zbudowanych przekładni możliwe było za pomocą
energii wiatru podnoszenie worków wypełnionych ziarnem i osuszanie terenów nadmorskich. W czasach obecnych,
w dobie rozwoju energetyki niekonwencjonalnej, energia wiatru
na szeroką skalę jest wykorzystywana w elektrowniach wiatrowych.
Również energia wody była wykorzystywana od najdawniejszych czasów. To źródło
energii nauczyli się wykorzystywać kowale. Służyło ono do napędu
miechów i ciężkich młotów. Woda napędzała również urządzenia
w tartakach. W czasach obecnych w wielu krajach energia elektryczna
produkowana przez elektrownie wodne stanowi duży procent całkowitej wytwarzanej
energii. Podczas realizacji projektu „Laboratoria przyszłości” – Energia wody i
wiatru uczniowie klasy 6 i 8 SP w Uhrze zapoznali się z informacjami
dotyczącymi energetyki wodnej i wiatrowej, wykonali modele: wiatraki i pojazdy
z zasobnikiem wody. Uczniowie na
zajęciach złożyli je z elementów i dokonali próbnego uruchomienia na korytarzu
szkolnym.
Uczniowie klasy IV na
lekcjach techniki omawiali zagadnienia dotyczące wykorzystania drewna jego
gatunków, asortymentu, materiałów i
wyrobów
z drewna jako podsumowanie działu wykonali własnoręcznie z różnych
materiałów drewnianych i drewnopochodnych karmnik dla ptaków. W swej pracy
dzieci korzystały z narzędzi zakupionych w ramach ,,Laboratorium przyszłości”. Uczniowie korzystali pod okiem nauczyciela między
innymi z przecinarek, pił ręcznych do ciecia drewna, ścisków stolarskich szlifierek mimośrodowych,
liniałów, kątowników, zakrętarek. Efekt swej pracy dzieci umieściły przy oknie
w swojej klasie. Karnik służy teraz ptakom mimo że zima się skończyła ale
ptakom należy nadal pomagać.
W dniu 27.04.2023 w ramach zajęć z wychowawcą uczniowie klasy V podjęli się próby samodzielnego wykonania ulubionej potrawy
wielu ludzi, a jednocześnie potrawy prawie narodowej ,, pierogów”. O pierogach można by napisać
rozprawę naukową, ile jest ich rodzajów, przepisów na farsz, sposobów lepienia,
ale nie to było celem tych warsztatów. Uczniowie samodzielnie wybierali farsz, rodzaj
ciasta i sposób wykonania. Efektem pracy były pierogi z serem
i ziemniakami, z
mięsem, z jabłkiem i dżemem. Z tradycyjnym ciastem pszennym jak i z ciastem z
mąki razowej. Przygotowywanie pierogów okazało się nie takie trudne. Wielu
uczniów zadeklarowało się, że będą pomagać w domu przy wykonywaniu pierogów. W pracy wykorzystano pomoce zakupione w
ramach,, Laboratorium Przyszłości”, stolnice, wałki, kuchenkę indukcyjna sitka
i garnki. Zajęcia wspierał wychowawca W.
Sahadel.
W dniach 9-16 marca 2023 roku, na terenie naszej szkoły uczennica Maja Bortnik była przygotowywana do GMINNEGO KONKURSU JĘZYKA ANGIELSKIEGO „NIE TAKI ANGIELSKI STRASZNY: ŚPIEWAĆ KAŻDY MOŻE…” Festiwal piosenki angielskiej organizowany przez Szkołę Podstawową w Stołpiu. Na próbach wykorzystano sprzęt nagłaśniający zakupiony w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.
Programowanie i sterowanie robotami, to atrakcyjne zajęcia dla przedszkolaków, które zostały zrealizowane dzięki programowi ,,Laboratoria przyszłości”. Nauka przez zabawę i wielka radość towarzyszyły tym zajęciom.
W dniu 07.02.2023 r. uczniowie klasy V podczas
zajęć z wychowawcą w celu integracji zespołu klasowego przygotowywali deser bez
pieczenia
z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w
ramach ,,Laboratoriów przyszłości”. Dzieci przygotowywały krem z bitej śmietany,
herbatników i chrupkich batonów, następnie układały warstwami według instrukcji
całe ciastko (deser). Po wykonaniu przysmaku dzieci przystąpiły do degustacji,
przepis zrobił furorę dzięki krótkiemu czasowi
wykonania.
W ramach zajęć z techniki uczniowie klasy IV przygotowali paczki serowe dla podtrzymania tradycji ,,Tłustego czwartku”. Dzieci samodzielnie wyszukały przepis w Internecie, a następnie zakupiły produkty i z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach ,,Laboratoriów przyszłości” przygotowały ciasto. Kolejnym krokiem było smażenie i degustacja. W te czynności dla bezpieczeństwa zaangażował się nauczyciel techniki, a nawet pomocą służyła Pani Dyrektor.
W dniu 21.12.2022 roku w czasie lekcji techniki uczniowie klasy szóstej poznawali urządzenia techniczne. Poznawali ich podział i zastosowanie wiele z tych urządzeń nasza szkoła posiada w pracowni technicznej zakupionych w ramach ,,Laboratorium Przyszłości’’. W urządzeniach AGD stosuje się wiele rodzajów przekładni toteż możliwość zbudowania samodzielnie różnych przekładni była dla uczniów nie lada wyzwaniem, a jednocześnie nauką i wspaniałą zabawą. Klocki do budowy przekładni także zostały zakupione w ramach ,,Laboratoriów Przyszłości’’. Taka lekcja była dla uczniów bardzo ciekawa i kształcąca, a jednocześnie odkrywcza. Dzieci wykonywały projekty według instrukcji, a także samodzielnie konstruowały własne urządzenia.
TŁUSTY CZWARTEK – CZYLI SMAŻYMY PYSZNE
FAWORKI!
Z wykorzystaniem sprzętu zakupionego
w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości” dzieci z oddziału przedszkolnego 0a
mogły wykonać przepyszne faworki. Dzieci poznały składniki jakie są potrzebne
do ich usmażenia. Gdy ciasto było już pokrojone w paski, wszystkie Pszczółki
zabrały się do pracy i próbowały zwinąć paski ciasta tak, aby wyglądały jak
faworki. Dzieci nie poddawały się
i z niezwykłą wytrwałością, cierpliwością i starannością tworzyły kolejne
faworki. Dzięki temu w mgnieniu oka pojawiła się cała masa przepysznych
faworków. Pszczółki dumne ze swojej pracy z ochotą zjadły wszystkie.
Takie działania są doskonałym sposobem, aby pobudzić
aktywność dzieci, a także zainteresować je pracą cukiernika.
W pierwszych dwóch tygodniach grudnia w klasach I-III na lekcjach informatyki odbyły się zajęcia z kodowania i programowania z wykorzystaniem klocków konstrukcyjnych z projektu #Laboratoria przyszłości. Przygodę z klockami zaczęliśmy od zapoznania się z kształtami i elementami zestawu. Uczniowie swobodnie konstruowali własne budowle, pojazdy, maszyny itp. Wszystko to w atmosferze zabawy. Później przeszliśmy do zadań z kodowania i programowania. Dzięki nim dzieci rozwijają nie tylko logiczne myślenie, ćwiczą motorykę oraz koordynację wzrokowo-ruchową, ale także mogą z ich pomocą kształtować kompetencje kluczowe. Atrakcyjność, kolorystyczna klocków, różnorodność kształtów, złączek i możliwości wyzwala w uczniach motywację do nauki przez zabawę. Zajęcia były okazją do wspólnej zabawy i nauki.
W dniu 24 listopada 2022 r. uczniowie
wykorzystali maszyny do szycia Łucznik zakupione w ramach "Laboratoriów
przyszłości". Podczas lekcji techniki uczniowie uczyli się szyć ściegiem
prostym worek na buty, a także ręcznie wszywać guzik. Zajęcia okazały się
bardzo interesujące i przyniosły uczniom wiele radości, jako że na co dzień
uczniowie nie mają możliwości szycia na prawdziwych maszynach. Tego typu
zajęcia są bardzo przydatne w życiu i budzą w dzieciach wyobraźnię.
Na
jednej z godzin z wychowawca uczniowie klasy V uczyli się przygotowywać desery. Uczniowie podzieleni na kilkuosobowe grupy do
swojej pracy wykorzystywali pomoce zakupione w ramach ,,Laboratoriów
przyszłości”. Dzieci uczyły się nie tylko współpracować w grupie, ale także
bezpiecznie używać sprzętu gospodarstwa domowego takiego jak: mikser, rózga do
ubijania, kuchenka indukcyjna, pojemniki z podziałką miarową, garnki, miseczki,
blendery. Dla uczniów był to sprawdzian w umiejętności czytania ze zrozumieniem
instrukcji oraz przepisów. Dzieci świetnie się przy tym bawiły, a przygotowane desery wszystkim
bardzo smakowały. Zajęcia nadzorował wychowawca W. Sahadel.
Na zajęciach edukacji wczesnoszkolnej dzieci zostały zapoznane z podstawową wiedzą z zakresu udzielania pierwszej pomocy i numerami telefonów służb ratowniczych oraz kształtowania postawy wyrażającej się w gotowości niesienia pomocy innym. Dzieci mogły poznać wygląd i zastosowanie środków opatrunkowych,dowiedziały się jaka jest procedura postępowania przy skaleczeniu. Następnie z chęcią wcielały się w role poszkodowanych. Podczas zajęć wykorzystano apteczkę udzielania pierwszej pomocy zakupioną w ramach projektu „LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI”.
Przedszkolaki z grupy 0c MISIE wykorzystali maszynę do szycia zakupioną w ramach programu „Laboratoria przyszłości” do przygotowania woreczków gimnastycznych do własnych potrzeb. Z wielkim przejęciem i z pomocą pani krawcowej uczyli się ciąć materiał nożycami krawieckimi oraz z ogromnym zainteresowaniem uczestniczyli w szyciu woreczków, a potem w ich napełnianiu. Każde dziecko zrobiło sobie woreczek, wszyscy byli bardzo podekscytowani i szczęśliwi.
W ramach inicjatywy
edukacyjnej „Laboratoria Przyszłości” uczniowie zaangażowali się w odkrywanie
nowych talentów i rozwijanie zainteresowań.
W październiku odbyło się wiele różnorodnych
zajęć z pomocami zakupionymi do programu. Uczniowie klasy 4 mieli okazję wykorzystać maszyny do szycia i
samodzielnie uszyć worki na buty. Realizacja własnych projektów dała dzieciom
niesamowitą satysfakcję oraz poczucie własnej wartości. Uczniowie wykazali się
kreatywnością i ogromnym zaangażowaniem. Z dumą tworzyli swoje worki.
Kolejne zajęcia na których wykorzystywany był sprzęt zakupiony w ramach projektu
„Laboratoria Przyszłości” to zajęcia z uczniami klasy 5 i 6. Dzieci na lekcji
techniki skręcały drewniane części za pomocą wkrętarki i wkrętów. Bardzo podobał się uczniom montaż stolików
zgodnie z rysunkiem technicznym oraz wbijanie gwoździ w drewniane elementy. Zajęcia
były interesujące, angażowały wszystkich uczniów i doskonaliły umiejętność
współpracy w grupie.
Rozwijając zainteresowania
uczniów zawodem kucharza i dietetyka przedstawione zostały zasady żywienia oraz
to jak powinno się je wykorzystywać w codziennym odżywianiu.
Sprzęty zakupione w ramach „Laboratoriów
Przyszłości” posłużyły do realizacji zajęć.
Uczniowie klasy 3a i 3b na zajęciach świetlicowych, promując zdrowy styl
żywienia, przygotowali sałatkę owocową i warzywną. Była to ogromna frajda dla dzieci,
które poznawały smaki owoców których nie
znały. Naszym wspólnym zadaniem jest tworzenie nowoczesnej szkoły, w której
zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy i sprzyjający zaangażowaniu uczniów.
Uczniowie wykonali przepyszne sałatki, soki jabłkowe oraz koktajle owocowe wykorzystując sprzęt zakupiony w ramach programu „Laboratoria przyszłości".
Od września 2022 r. nasza szkoła bierze udział w programie „ Laboratoria przyszłości”, dzięki któremu otrzymaliśmy dofinansowanie na zakup pomocy dydaktycznych oraz wyposażenia dla uczniów. Nowoczesny sprzęt uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań oraz świetlicy. Zakupione pomoce pozwalają uczniom zdobywać nowe wiadomości i umiejętności w ciekawy sposób. Dla nauczycieli są nieocenionym wsparciem podczas realizacji treści z podstawy programowej z zakresu doradztwa zawodowego dla szkoły podstawowej. Podczas zajęć we wrześniu uczniowie rozwijali swoje umiejętności kulinarne. Przygotowali przepyszne koktajle owocowe, gofry i tosty. W ramach zajęć z techniki uczniowie dokonali pomiarów długości i szerokości mebli, ławek, korytarzy szkolnych korzystając z miar taśmowych zakupionych w ramach programu.